تدریس خصوصی آیلتس

موسسه آموزشی زبان آموزان دانش مزید با بیش از 20 سال تجربه و سابقه موفق در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس و تدریس خصوصی آیلتس بصورت تضمینی در موسسه، منزل و محل کار شما و نیز آماده ارائه خدمات به تمامی موسسه ها و شرکت ها در زمینه تدریس و آموزش خصوصی آیلتس می باشد.مشاوره و تعیین سطح رایگان در موسسه و پرداخت شهریه یا هزینه بصورت اقساط!

آزمون آیلتس

نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود که نمرهٔ قبولی برای آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.

آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیدار، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل شده‌است. کل آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونهٔ آکادمیک مشکل تر بوده و همین آزمون است که برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد.

آیلتس معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانائی Writing،Reading،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می‌شناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد. شرکت کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند. نمرهٔ هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌باشد. نمرهٔ کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه ذکر می‌شود.

هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره‌ای را مشخص می‌کند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶٫۵ را می‌خواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار قسمت امتحان IELTS حداقل نمره ۷ بگیرید.

در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد. تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام می‌شود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت ۵ روز ادامه می‌یابد. تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله‌ای از امتحان کتبی ندارند.

نتایج امتحان IELTS دو هفته پس از پایان یافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و کارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده می‌شود و از طریق تلفن، فکس و یا email قابل دریافت نیست.

تا ۵ کارنامه برای دانشگاه‌ها و موسسات مورد درخواست شما بصورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می‌گردد، بشرطی که از تاریخ امتحان شما بیشتر از یک ماه نگذشته باشد. اگر بیشتر از یک ماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا بخواهید بیشتر از ۵ کارنامه برایتان ارسال شود، به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید. اکثر دانشگاه‌ها کارنامه IELTS را که بیشتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد، قبول ندارند. مسئولیت نوع امتحانی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.

بخشهای مختلف آزمون IELTS

Listening

زمان: حدوداً ۳۰ دقیقه

تعداد سؤال: دفترچه‌ای حاوی چهل سؤال در ۴ بخش

نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود.

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سؤالها را مرور کنید.

پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید.

پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.

Reading

General Training Reading

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال

دفترچه حاوی متون که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است.

بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

Academic Reading

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال

دفترچه حاوی ۳ متن که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

متون جنبه علمی دارند.

حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

Writing

General Training Writing

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسئله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

برای نوشتن نامه می‌توانید یکی از چهار نوع نامه زیر را انتخاب کرده و یک نامه فرضی بنویسید:

Complaint / Request of information letter شکایت نامه / نامه درخواست اطلاعات

Job application letter نامه درخواست کار

Personal letter نامه شخصی

Formal business letter نامه رسمی اداری[۲]

درموضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

Academic Writing

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

Speaking

بخش صحبت کردن که زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می‌باشد، یک امتحان بصورت مصاحبه رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.

بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می‌انجامد و متقاضی باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایق خود جواب دهد.

در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه، به یک یا دو سؤال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.

در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه‌کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته‌اید.

یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان IELTS، نحوه مطالعه برای چنین امتحانی است.[۳]

سطح‌بندی نمرات آزمون آیلتس از ۰ تا ۹

سطح توضیح
۰ هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.
۱ در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.
۲ امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.
۳ فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.
۴ قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.
۵ دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.
۶ علی‌رغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت مؤثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتاً پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.
۷ مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست، گرچه با اشتباهات هرازگاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌است. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های جزیی نگر را درک کند.
۸ مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست و تنها هرازگاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیتهای ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.
۹ مهارت کاملاً کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.

اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

هر داوطلبی می‌تواند اعتراض و عدم رضایت خود نسبت به نتیجهٔ آزمون را به مرکز مربوطه اعلام نماید.

بر اساس مقررات آیلتس، داوطلبان می‌بایست اعتراض خود را ضمن تکمیل یک برگه اعتراض به فاصله شش هفته از تاریخ آزمون رسماً اعلام دارد.

بواسطهٔ این برگه، داوطلب حق اعتراض برای هر یک از بخش‌ها یا مهارت‌هایی که فکر می‌کند در آن نمره‌ای کمتر از آنچه می‌بایست

به وی تعلق گرفته است را خواهد داشت.

داوطلب تنها با پرداخت مجدد هزینهٔ آزمون می‌تواند به نتیجهٔ آزمون خود اعتراض نماید که در صورت تأیید و درست بودن اعتراض، این مبلغ به وی عودت داده می‌شود. در غیر اینصورت هیچ بخشی از هزینه قابل استرداد نخواهد بود.

 

درباره modir

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش خصوصی زبان

آموزش خصوصی زبان موسسه آموزشی زبان آموزان دانش مزید با بیش از 20 سال تجربه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
Call Now Buttonتماس با مشاور