صفحه اصلی / یادگیری زبان ایتالیایی

یادگیری زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی همان چیزی که نوشته می شود تلفظ می شود و این کار را برای زبان آموزان ایتالیایی راحت تر می کند.

تلفط در زبان ایتالیایی بسیار مشخص است و حروف ایتالیایی به روشنی تلفظ می شوند.

اسامی همچون بسیاری از زبان های لاتین مدکر و مونث دارند.

اگر چه این زبان در ابتدا در برخی از قسمت ها کمی سخت به نظر می رسند اما با یادگیری قوانین ایتالیایی این زبان بسیار آسان می شوند.

زبان ایتالیایی ، زبانی است از خانواده زبان‌های رومی که خود زیر مجموعه‌ای از زبان‌های هند‌ و اروپایی به حساب می‌آید. این زبان که نزدیک‌ترین خویشاوند زنده زبان لاتین است، اوج قدرت خود را در دوران رنسانس تجربه کرده ولی تا اواخر قرن هفدهم میلادی نیز، همچنان زبان قدرتمندی محسوب میشده و بعد از زبان فرانسه، در مقام دوم قرار داشته است. در ادامه، 5 دلیل برای آموختن این زبان را بررسی می‌کنیم.

نزدیکترین به زبان لاتین

زبان لاتین، از دوران امپراتوری روم باستان تا قرن هفدهم میلادی، مهمترین زبان و به عبارتی دیگر، زبان بین‌الملل به حساب می‌آمده است. البته از دوره رنسانس به بعد، زبان لاتین قدرتش را با فرزند ارشدش – زبان ایتالیایی – شریک شد و این شراکت مدتی ادامه پیدا کرد. به دلیل همین اهمیت، بسیاری از متون تاریخی، علمی، فرهنگی و هنری به زبان لاتین نگاشته می‌شدند. تنها کافی است نگاهی به نام‌گذاری گونه‌های گیاهی و جانوری بیاندازیم! در نتیجه، منطقی‌ترین راه برای کسی که به لاتین نیاز دارد، آموختن زبان ایتالیایی است که از لحاظ واژه‌ شناسی و دستور زبان، بیشترین شباهت را به پدر مرحومش (لاتین) دارد.

میزان گویش‌ور

متاسفانه زبان ایتالیایی دیگر گستردگی پیشین خود را ندارد اما، همچنان زبان مادری ۶۰ میلیون انسان است! ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا و یکی از ۴ زبان رسمی سویس است. شما ایتالیا زبان ها را در کشور های مختلفی همچون مالت ، ایالت واتیکان ، سن مارینو ، کرواسی، اسلونی و فرانسه می بینید. همچنین ایتالیا زبان دوم کشور آرژانتین است و در برخی کشور های آفریقایی هم صحبت می شود.

تاریخ

یکی از بزرگترین امپراتوری‌های تاریخ جهان، امپراتوری روم، از سرزمین ایتالیا ظهور کرده است. به همین دلیل بخشی مهم از تاریخ جهان به ایتالیا و زبان ایتالیایی گره خورده است. مسلم است که فراگرفتن این زبان به درک این بخش از تاریخ کمک خواهد کرد.

هنر

 ایتالیایی‌ها در انواع دیگر هنر نیز دستی بر آتش دارند. استادان بزرگ نقاش و مجسمه‌ساز دوره قرون وسطی و رنسانس مانند لئوناردو داوینچی و مایکل‌آنجلو (میکل‌آنژ) برخی از بهترین آثار هنری جهان را خلق کرده‌اند. البته سینمای ایتالیا را نیز نباید از یاد برد که پر است از ستاره‌هایی مانند پیر پائولو پازولینی، آل پاچینو، ویسکونتی و خیل پرشماری از دیگر نام‌ها. فراگرفتن زبان تمامی این بزرگان عرصه هنر کمک می‌کند تا درک بهتری از زندگی و آثار این افراد داشته باشیم.

تحصیل

دانشگاه‌های ایتالیا هرساله میزبان سیلی از دانشجویان خارجی است. دلیل این امر، آموزش با استاندارد‌های اتحادیه اروپا، فرصت زندگی در فضایی غنی از فرهنگ و تاریخ، و از همه مهم‌تر، آموزش ارزان است! تحصیل در ایتالیا بسیار ارزان‌تر از تحصیل در سایر کشور‌های اتحادیه اروپاست. متاسفانه اقتصاد ایتالیا چندان روزگاری خوشی را سپری نمی‌کند که این البته بر قیمت‌ها تاثیر مستقیم داشته و باعث می‌شود هزینه زندگی در ایتالیا بسیار اندک باشد!

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
Call Now Buttonتماس با مشاور