صفحه اصلی / یادگیری زبان روسی

یادگیری زبان روسی

با توجه به آنکه زبان روسی در گروه زبان‌های تصریفی قرار می‌گیرد، یادگیری این زبان صرفاً با شنیدن یا آموزش غیر آکادمیک بسیار سخت می‌شود اما مدرس زبان چنانچه به منطق آموزش این زبان تسلط داشته باشد، یادگیری روسی از هر زبان دیگری ساده‌تر می‌شود به شرط آنکه مدرس این زبان، دانش‌ آموخته رشته زبان روسی در سطح عالی باشد و بتواند نکات دستوری بسیار مهم را به خوبی برای زبان‌ آموز توضیح دهد.

زبان روسی یکی از زبان های اسلاوی و زبان رسمی کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و برخی از کشوهای کوچکتر بلوک شرق است. این زبان همچنین زبانی غیر رسمی ولی مورد استفاده در کشورهای اکراین، لتونی، استونی است. زبان روسی از نظر تاریخی به خانواده زبان های هندی اروپایی متعلق است و یکی از سه زبان باقی مانده از زبان های شرق اسلاوی است.

زبان روسی با 145 میلیون متکلم در اروپا بزرگترین زبان مادری اروپا از نظر جمعیت متکلمان به حساب می آید. زبان روسی همچنین از نظر تعداد افرادی که آن را به عنوان زبان مادری استفاده می کنند هشتمین زبان بزرگ دنیا به شمار می رود. این زبان همچنین یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است. با توجه به اهمیت و نفوذ روسیه در جهان زبان روسی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

تجارت و بازرگانی

در طول قرن‌های اخیر، کشور روسیه همواره یکی از قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می‌ آمده است. شرکت‌های بزرگ روس، امروزه در بیش‌تر نقاط جهان حضور فعال دارند و محصولات و خدمات خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. این امر همچنین، موجب به وجود آمدن روابط تجاری بسیاری میان این شرکت‌ها و شرکت‌های محلی شده‌ است. از سطح جهان که بگذریم، کشور خودمان، ایران، نیز روابط گسترده‌ای با کشور روسیه دارد. در نتیجه، اگر به تجارت با کشور روسیه و شرکت‌های روسی فکر می‌کنید، فرا گرفتن این زبان بسیار مفید خواهد بود. ضمنا، فرا گرفتن این زبان، فرصت‌های شغلی جدید را نیز پیش رویتان قرار خواهد داد.

تحصیلات

به دلیل نزدیکی کشور روسیه به ایران و قیمت‌های نسبتا ارزان مراکز آموزشی آن‌ها، سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل، این کشور را انتخاب می‌کنند. علاوه بر قیمت‌های ارزان مراکز آموزشی، سطح آموزشی بالا و نیز هزینه زندگی کمتر در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی، روسیه را به یکی از گزینه‌های مناسب دانشجویان تبدیل کرده است. به ویژه، اگر اهل موسیقی هستید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در اتریش یا آلمان تحصیل کنید، روسیه انتخابی ایده‌آل برای شما است .

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
Call Now Buttonتماس با مشاور