صفحه اصلی / یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسوی زبانی است از خانواده زبان‌های رومی که خود زیرمجموعه‌ای از زبان‌های هند‌ و‌ اروپایی به حساب می‌آید. این زبان در بازه زمانی بین قرن 17 میلادی تا میانه قرن 20 و پایان جنگ جهانی دوم، به عنوان زبان بین‌الملل و جهانی برای معاهدات تجاری، سیاسی و سایر امور استفاده میشده‌ است. اما هنوز هم یکی از قدرتمند‌ترین زبان‌های دنیاست.

زبانی که در سراسر جهان به آن تکلم می شود

بیش از 200 میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در حدود 70 کشور جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است. در عین حال زبان خارجی است که پس از زبان انگلیسی بیشترین طرفدار را میان زبان آموزان دارد. فرانسه دارای بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی خارج از این کشور است که در آن ها زبان فرانسوی به بیش از 700000 نفر در سال آموزش داده می شود.

زبان دیگر روابط بین الملل

زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی است.

زبان فرهنگ

زبان فرانسوی، زبان بین المللی  تئاتر، هنرهای بصری، رقص، معماری، آشپزی، مد و… است. تسلط به زبان فرانسوی نه تنها یعنی دسترسی به نسخه اصلی مهم ترین متون ادبیات فرانسه و فرانسوی زبان بلکه یعنی دسترسی به سینما و ترانه های موسیقی. زبانی برای یادگیری زبان های دیگر. با یادگیری زبان فرانسوی می توانید به آسانی زبان های دیگر لاتینی را مثل اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی یا حتی رومانیایی را بیاموزید.

زبان سیاست

زبان فرانسه، به شکلی غیر‌ رسمی، زبان رسمی سیاست است. پس اگر به دیپلمات شدن فکر می‌کنید، آموختن آن اجتناب‌ناپذیر است. این زبان، یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، دادگاه بین‌المللی لاهه، شورای اروپا، ناتو، صلیب سرخ، عفو بین‌الملل، پزشکان بدون مرز، کمیسیون اروپا و بسیاری دیگر از سازمان‌ها و مراکز بین‌المللی جهان است.

مهاجرت

کانادا، کشوری است که از همان ابتدا پذیرای مهاجران بوده و این رسم تا به امروز نیز ادامه دارد. بر حسب اتفاق، یکی از دو زبان رسمی این کشور نیز زبان فرانسه است که گرچه در استان کبک، قدرت بیشتری دارد، اما در بقیه استان‌ها نیز گویش‌ور دارد. لذا، اگر خیال مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است به فکر یادگیری زبان فرانسه باشید

تحصیل

به دلیل رایگان بودن دانشگاه‌های دولتی در کشور فرانسه، این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان خارجی است! به ویژه، علاقه‌مندان به رشته‌های مد و طراحی لباس و حقوق به دلیل قدرت کشور فرانسه در این زمینه‌ها عمدتا این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
Call Now Buttonتماس با مشاور